Masażyści to z natury ludzie wrażliwi na innych, daleko nam do twardych i bezwzględnych handlowców. Jak zatem promować swoje usługi nie ograniczając się jedynie do zniżek na zabiegi a jednocześnie nie mając poczucia, że „wciskamy ludziom kit”? Marketing często kojarzy się negatywnie, prawda jest jednak taka, że wcale nie musi być on nachalny a w promowaniu naszych usług możemy wykazać się kreatywnością, przebojowością, humorem i wykorzystać do tego nasze inne zdolności i pasje.
Promocja nie musi także ograniczać się jedynie do naszej oferty – możemy promować siebie jako osoby, idee, które wyznajemy, nasz styl życia, wszystko to, co nasz tworzy i jest pozytywne i godne naśladowania. Chodzi przecież o to, żeby zainteresować nami innych ludzi, w tym potencjalnych klientów – marketing to przede wszystkim przyciąganie uwagi. Poniżej 10 pomysłów na to aby kreatywnie i pozytywnie promować swój gabinet:
1. Załóż bloga na swojej stronie www i pisz na nim artykuły poglądowe na tematy związane z masażem, bądź inne interesujące Cię tematy.
2. Nagraj krótki podcast, w którym będziesz mówić o tym, czym się zajmujesz.
3. Nagraj filmik przedstawiający Twoją osobę i Twój gabinet. Możesz nagrać również filmik jak masujesz. Aby film wywołał zamierzony efekt, powinien być zrealizowany profesjonalnie, od oświetlenia, dobrej jakości dźwięku, doboru ujęć aż po dobór muzyki.
4. Zorganizuj konkurs, w którym nagrodą będzie jakaś Twoja usługa, zadaniem dla uczestników niech będzie coś, co przyczyni się do promocji Twojego gabinetu (przyprowadzenie innej osoby na zabieg, polecenie gabinetu na Facebooku, wystawienie opinii na stronie internetowej gabinetu, wymyślenie hasła/wierszyka promującego Twój gabinet itp.)
5. Wymyślając promocje, bądź kreatywny/a. Np. osoby, które odwiedzą Twój gabinet, zrobią sobie zdjęcie i wrzucą na Facebooka, otrzymają specjalny rabat. Zniżka tylko na jakieś specjalne, okolicznościowe hasło itp.
6. Stwórz gadżety z logo Twojego gabinetu – torby, kubki, przypinki, pocztówki, naklejki, długopisy i sprezentuj je klientom. Niech oprócz loga zawierają coś przykuwającego uwagę, np. oryginalną grafikę albo ciekawy cytat, pasujący do Twojej działalności.
7. Zorganizuj Dzień Otwarty w swoim gabinecie, możesz przeprowadzić darmowe warsztaty, udzielać darmowych konsultacji lub wykonywać darmowe zabiegi w tym dniu.
8. Jeśli masz jeszcze jakąś inną pasję, połącz ją z masażem. Potrafisz malować lub robisz zdjęcia? Zrób wystawę swoich prac w gabinecie. Grasz na jakimś instrumencie? Może masaż z muzyką na żywo? Tu ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.
9. Jeśli lubisz sport, bierz udział w wydarzeniach sportowych i dumnie reprezentuj swój gabinet np. startując w maratonie miej na sobie koszulkę z logo swojego gabinetu. Możesz także wkręcić się na imprezę sportową jako masażysta-wolontariusz, to również świetna okazja by promować masaż i swoją osobę. Zawsze miej przy sobie swoje wizytówki lub inne materiały reklamowe.
10. Bądź wszędzie, bierz udział w wydarzeniach związanych ze zdrowiem, wystawiaj się ze swoim własnym stoiskiem, opowiadaj ludziom o masażu i jego zaletach, wykonuj krótkie, darmowe zabiegi, nawiązuj znajomości z ludźmi z pokrewnych branż.
To zaledwie 10 pomysłów, które stanowią pewną bazę wyjściową. Możecie wybrać te, które są w zgodzie z Wami, dowolnie je wzbogacać i ulepszać. A może wpadniecie na coś, co nie znajduje się na liście, albo macie swoje własne, wypracowane sposoby na pozytywny i kreatywny marketing? Podzielcie się nimi w komentarzach 🙂