Marketing treści (content marketing) to skuteczny sposób na promocję Twojej firmy, a artykuły sponsorowane pomagają dotrzeć z Twoimi treściami do szerszego grona odbiorców. Publikacje te utrzymują Cię w centrum uwagi i służą jako skuteczny sposób na interakcję z klientami i budowanie świadomości marki. W tym artykule znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby pisać i publikować skuteczne artykuły sponsorowane.
Co to są artykuły sponsorowane? To rodzaj reklamy internetowej, w której płacisz za publikację artykułu, który opisuje subtelnie Twój produkt. Choć jest to rodzaj reklamy, to wygląda znacznie bardziej naturalnie, co oznacza, że przypomina treści, które już istnieją na platformie. Twoje produkty lub usługi są w nim prezentowane na zdjęciach i w sytuacyjnych opisach.
Dlaczego artykuły sponsorowane są skutecznym rodzajem reklamy?
W przypadku małych firm treści sponsorowane umożliwiają prezentowanie produktów i usług znacznie szerszej niż zwykle publiczności. Docierasz nie tylko do swoich stałych klientów, ale także do klientów swoich partnerów. Ponieważ sponsorowane treści wyglądają tak, jakby należały do platformy, na której są publikowane, ludzie mogą być bardziej skłonni do zapoznania się z ich treścią i do skorzystania z przekierowania przez umieszczone w nich linki. Bardzo istotne jest, że coraz częściej tworzy się nie tylko artykuły sponsorowane, ale również wiele innych treści tworzonej według opisanych powyżej reguł.
Oto przykładowe rodzaje sponsorowanych treści: artykuły, filmy, sponsorowane posty, sponsorowane tweety, sponsorowane piny na Pintereście, reklamy karuzelowe itp.
Jak tworzyć treści sponsorowane?
Wydawcy, którzy udostępniają swoje powierzchnie dla treści sponsorowanych, często oferują możliwość stworzenia tych treści. Większość sponsorowanych treści można jednak tworzyć we własnym zakresie, a wybór odpowiedniej platformy dla reklamy należy do Ciebie. Kiedy przeglądasz różne media społecznościowe, pewnie dostrzegasz miejsca, w których zamieszczone przez Ciebie artykuły sponsorowane mogłyby odnieść największy i najlepszy skutek.
Treść sponsorowana powinna wyglądać tak, jakby była napisana przez właściciela lub redakcję witryny, na której zostanie opublikowana. Jeśli tworzysz reklamy sponsorowane w mediach społecznościowych, powinny one pasować do Twojej marki, ale nie powinny wyglądać jak reklamy. Twórz treści, które angażują użytkowników i informują ich o Twoim produkcie w sposób niesprzedażowy.
Naczelna zasada tworzenia artykułów sponsorowanych
Jeżeli chcesz mieć na swoim koncie odnoszące sukces artykuły sponsorowane, ważne jest przestrzeganie podstawowej zasady: twórz świetne treści. Dlaczego to tak ważne? Cóż, zasadą nr 1 każdego rodzaju content marketingu jest tworzenie świetnych treści. Ta zasada nie powinna się zmieniać tylko dlatego, że treść jest sponsorowana.
Pamiętaj, że jako content marketingowiec ponosisz pełną odpowiedzialność wobec swoich odbiorców za dostarczanie im wartości. Treści, które nie dają niczego odbiorcom, nie będą angażować, nie będą konwertować i zasadniczo nie będą niczego oferować reklamodawcy. Innymi słowy, to strata Twojego czasu i pieniędzy. Co gorsza patrząc z innej perspektywy, jeśli publikujesz treści niskiej jakości w swojej witrynie tylko dlatego, że ktoś za to płaci, podważysz zaufanie odbiorców do Twojej uczciwości jako wydawcy i stracisz swoją autentyczność. Twoi odbiorcy nie zaakceptują źle napisanych sponsorowanych treści i całkowicie stracą do ciebie zaufanie. Nie ryzykuj utraty odbiorców, publikując złe treści, niezależnie od tego, czy otrzymujesz za to wynagrodzenie, czy nie.