Chcesz dorobić na podreperowanie domowego budżetu lub zarobić na własne przyjemności. Być może nie masz co zrobić z zalegającymi w szafie ubraniami, torebkami i butami. Promowane w Internecie i telewizji portale do sprzedaży zalegających ubrań przekonują, że sprzedaż przez Internet jest łatwa i dostępna dla każdego. To prawda, w dzisiejszych czasach wystawić na sprzedaż możemy wszystko. Jednak jak zrobić to skutecznie? Dlaczego ta sama bluzka z sieciówki znika ze strony innej sprzedającej po godzinie, a na Twoim profilu wciąż czeka na nowego właściciela? Sprawdź jakie błędy popełniasz.
Szczerość w sprzedaży to klucz do sukcesu!
Jeśli zdecydowałaś się na sprzedaż swoich niepotrzebnych ubrań i akcesoriów przez Internet, kieruj się kilkoma zasadami:
– ustal cenę, sprawdź konkurencję, zerknij czy i w jakiej cenie jest aktualnie dostępy ten produkt jako nowy,
– określ stan rzeczy, najlepsza kategoryzacja ubrań to ta najłatwiejsza, np. stan doby/bardzo dobry/jak nowy,
– nie ukrywaj wad, ale je pokaż, zrób zbliżenie na brakujący guzik, brak metki czy prawie niewidoczna plamkę w podszewce torebki,
– odpowiadaj cierpliwie na każde pytanie zainteresowanych osób, dosyłaj dodatkowe zdjęcia,
– określ jasno zasady zwrotu, reklamacji i kosztów wysyłki.
Bądź estetką.
Nie bez powodu mówi się jeść oczami. Skoro wygląd dania/ potrawy wzrokowo, wpływa na nasz apetyt i poczucie głodu nie inaczej będzie z ubraniami. To jak je zaprezentujesz, może zachęcić potencjalnego kupca, który nie miał w planie zdobycia nowej bluzki, lub skutecznie go zniechęcić. Nie trzeba specjalnych umiejętności fotograficznych, żeby zdjęcia przyciągały wzrok. Pamiętaj, że nie widzisz się z klientami twarzą w twarz, wizytówką Twojej szafy na sprzedaż są w pierwszej kolejności zdjęcia produktów. Zadbaj o światło, wystarczy zrobić zdjęcie w naturalnym świetle dziennym. Znajdź właściwe tło, najlepiej białe, inne czyste, w stonowanych kolorach też się sprawdzi.
Oprócz zdjęcia ubrania na wieszaku zaprezentuj produkt na sobie, można wykonać zdjęcia bez twarzy. Ubrania powinny być wyprasowane, a zdjęcie powinno odzwierciedlać prawdziwy kształt. Wygniecione ubranie rzucone na łóżko, a wyprasowane na wieszaku to ogromna różnica!
Jeśli kupujesz ubrania używane przez Internet, zastanów się na co sama zwracasz uwagę lub co omijasz nawet bez chwilowego zatrzymania się. Traktuj swoich klientów tak samo, jakbyś chciała być obsługiwana.
Poproś kupującego o pozostawienie pozytywnego komentarza, pochlebne opinie na pewno wpłyną na dalszą poprawę sprzedaży!