Promocja firmy w Internecie najczęściej kojarzy się nam z prowadzeniem profili społecznościowych. I oczywiście jest to istotny element, jednak zaledwie kropla w morzu zadań, których musisz podjąć. Marketing internetowy to złożony proces, z którym warto się chociaż po części zapoznać. Jak skutecznie promować firmę w Internecie?
Załóż Google Moja Firma
Google Moja Firma jest wirtualną wizytówką, która pozwala na budowanie widoczności w sieci. Zawiera najważniejsze informacje o Twojej firmie, takie jak adres, godziny otwarcia czy telefon kontaktowy. A warto wiedzieć, że są to najbardziej pożądane informacje przez klientów. Jeżeli prowadzisz np. salon urody, to warto dodać także cennik, a w przypadku restauracji menu. Analogicznie przy każdym innym biznesie. Dzięki temu potencjalny klient zyskuje szybki dostęp do interesujących go informacji, a Ty zwiększasz szanse na to, że wybierze właśnie Ciebie.
Wirtualna wizytówka umożliwia Ci także wrzucenie zdjęcia głównego, które może przyciągać wzrok klientów. Warto skorzystać także z opcji dodawania opinii. Im więcej wysokich opinii, tym większe masz szanse na przyciągnięcie nowych klientów. To jeden z najlepszych sposobów na skuteczne promowanie firmy w Internecie.
Konta na platformach społecznościowych
Nieodłącznym elementem marketingu internetowego jest posiadanie firmowych kont w mediach społecznościowych. Czy wiesz, że aktywnych użytkowników social mediów na całym świecie jest ponad 4 miliardy? Aż grzech nie skorzystać z tak ogromnej okazji na promocję. Założenie konta w mediach społecznościowych jest darmowe. Do najpopularniejszych wyborów należy oczywiście Facebook oraz Instagram, chociaż na rynku biznesowym przebija się jeszcze LinkedIn. Gdzie założyć profile? Z całą pewnością na Facebooku i jeżeli podołasz z prowadzeniem kilku profili naraz, to warto pokusić się również o Instagrama. Media społecznościowe są platformą bezpośredniego kontaktu z klientem. Skracają dystans i pozwalają na szeroko rozumianą promocję.
Strona www
Promocja firmy, to także strona internetowa i nie możemy o tym zapomnieć. Jednak to zadanie warto zlecić profesjonalistom, ponieważ stworzenie idealnej strony www nie jest już takie proste. Strona musi być atrakcyjna zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla odbiorców. Oprócz dobrze napisanego kodu powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe i treści blogowe, które przyciągają klientów. Dlatego w ten punkt promocji warto zainwestować i zlecić go np. agencji marketingowej.